Zapraszamy do naszej nowej lokalizacji u. Rydlówka 20 (wejście B )
Kontakt: +48 511 050 050
Sklep rowerowy w galerii M1 działa bez zmian
Kontakt w sprawie rowerów: +48 12 686 30 65
Kontakt w sprawie rolek: +48 511 050 050
Bezpieczne zakupy
Idosell security badge

Wrotki czy rolki? Co wybrać?

2019-09-11
Wrotki czy rolki? Co wybrać?

Jeszcze w latach 80. ubiegłego wieku para wrotek była marzeniem niemal każdego dziecka, a kto je miał, od razu stawał się najpopularniejszym dzieckiem w okolicy. Z kolei lata 90. to bezdyskusyjny prymat rolek: ulice i chodniki zaroiły się wprost od jeżdżących na nich dzieci oraz... dorosłych. Dziś wrotki, z powodu mody na produkty retro powoli wracają do łask, ale i rolki cieszą się niesłabnącym powodzeniem. Co więc wybrać, wrotki czy rolki?

Wybierz wrotki, jeśli...

Wrotki to dobrze znane buty z kółkami. Dacie wiarę, że te pierwsze zadebiutowały w 1743 r. w Londynie, a formalnie opatentował je w 1760 roku belgijski wynalazca John Joseph Merlin? Konstrukcja współczesnych wrotek jest prosta: wyprofilowany i sztywny but ma na stałe zamontowane pod spodem cztery koła w układzie 2 + 2. Taka budowa zapewnia użytkownikowi stabilne podparcie, łatwość hamowania i możliwość harmonijnej, płynnej jazdy rekreacyjnej lub figurowej z prędkością do około 20 km/h. Zakup wrotek polecamy wszystkim tym, którzy dopiero stawiają pierwsze, nomen omen, kroki w skatingu: są doskonałe do nauki jazdy dla dzieci, bo z czasem o wiele łatwiej nauczą się one jeździć na rolkach. Ponadto wrotki wybiorą osoby trenujące sporty, w których wymagana jest obecność tego wyposażenia i wszyscy poszukujący ciekawych, nieszablonowych form rekreacji.

Wybierz rolki, jeśli...

Rolki czy też łyżworolki, to konstrukcja podobna do wrotek tylko z założenia: w tym przypadku cztery koła ułożone są linearnie. Rozwiązanie to z pewnością cechuje się mniejszą stabilnością podparcia (przypomina wszak łyżwy), ale za to zapewnia użytkownikowi możliwość osiągania o wiele większych prędkości niż na wrotkach, szczególnie podczas swobodnego zjazdu ze wzgórza. Hamowanie odbywa się najczęściej poprzez uniesienie nosa jednego z butów, do którego przymocowany jest z tyłu hamulec z kauczukowym klockiem. Hamulec ten można przekładać z buta na but, zatem jeśli użytkownik bardziej intuicyjnie hamuje np. lewą nogą, to nie ma przeciwwskazań, by właśnie na lewym bucie miał stoper. Rolki zapewniają dużą manewrowość, zaś poprzez wymianę kółek i innych akcesoriów można modyfikować ich właściwości: zwiększyć lub zmniejszyć prędkość, uprawiać akrobacje czy nawet wjechać na nieutwardzoną drogę. Rolki wymagają większej sprawności fizycznej niż wrotki, pozwalają jednak jeździć bardziej agresywnie, również z wykorzystaniem typowo miejskich przeszkód, jak balustrady, poręcze czy rampy. Oczywiście, czy jeździmy wyczynowo czy rekreacyjnie, nie zapominajmy o niezbędnych akcesoriach do jazdy na rolkach: ochraniaczach i kasku.

Pokaż więcej wpisów z Wrzesień 2019
pixelpixel